tugas bahasa inggris






it has to be admitted that the arguments of Central Asia politicians and scholars

concerning the limited application of European-style democracy in the region have al grounds. B.A. Abdurazzakov, an Uzbek scholar, has put it that, 'it would be hardly reasonable to approach the democratic process in our country with the yardstick of the American reality or modern European criteria'. He says that there is no united democratic space in the former Soviet Union. Rahmon Krimov and Rawshan Okhunov of Uzbekistan express their opinion even more definitely: The principle of Western democrcay (I do what I want as far as it is within the framework of law) is individually oriented, and in our conditions it will inevitably clash with the interest of various groups
(kin, clan, mahallal community of an urban neighbourhood, etc.), for them interests do not, naturally invariably coincide; instead of a polyphony of individualities (Western Democracy), contradictions and collisions will emerge between various groups and strata of the motley and mosaic east.

style democracy by an appeal to the traditions of the indegenous civilisation and to the historically formed standards of people's socio-political allegiance in traditional society The experience of Turkmenistan, for instance, is democrative. Here Saparmurat Niyazov, a highly authoritative ruler, has set up a People's Council under himself with sixty representatives of all districts. This may be considered as analogous to a tribal assembly or shura, a council of Mulim community. That council with consultative function has been created to cooperate with the mejlis, the Turkmenistan parliament. According to its chairman Sahat Muradov, it will become an element of democratic control over the President's activities. There was, incidentally, talk about setting up a body similar to the shura in Tajikistan in 1991-92. It is arguable that a council of that kind could have been a factor promoting stabillity in the events which led to a civil war in 1992

TRANSLATE. . .

harus diakui bahwa argumen para politisi dan ilmuwan Asia Tengah tentang terbatasnya penerapan Demokrasi bergaya Eropa di kawasan ini alasan. B.A. Abdurazzakov, seorang ilmuwan Uzbek, telah mengatakannya, 'memang begitu tidak masuk akal untuk mendekati proses demokrasi di negara kita dengan tolok ukur dari realitas Amerika atau kriteria Eropa modern '. Dia mengatakan bahwa tidak ada yang bersatu di ruang demokrasi bekas Uni Soviet. Rahmon Krimov dan Rawshan Okhunov
Uzbekistan mengungkapkan pendapat mereka lebih jelas lagi: Prinsip Demokrasi Barat (saya melakukan apa yang saya inginkan sejauh berada dalam kerangka hukum) secara individual berorientasi, dan dalam kondisi kita pasti akan berbenturan dengan kepentingan berbagai kelompok (kerabat, klan, komunitas mahallal di lingkungan perkotaan, dll), untuk kepentingan tidak mereka lakukan, secara alami selalu bertepatan; bukan polifoni individualitas (Demokrasi Barat), kontradiksi dan bentrokan akan muncul di antara berbagai kelompok dan
strata dari motley dan mosaik timur.

Gaya demokrasi oleh seruan terhadap tradisi peradaban indegenous dan ke standar yang terbentuk secara historis tentang kesetiaan sosio-politik masyarakat tradisional Pengalaman Turkmenistan, misalnya, bersifat demokratis. Disini Saparmurat Niyazov, penguasa yang sangat otoritatif, telah membentuk Dewan Rakyat di bawah dirinya sendiri enam puluh perwakilan dari semua distrik. Ini mungkin dianggap sama dengan kesukuan majelis atau shura, dewan komunitas Mulim. Dewan itu dengan konsultatif fungsi telah diciptakan untuk bekerja sama dengan mejlis, parlemen Turkmenistan. Menurut pimpinannya Sahat Muradov, hal itu akan menjadi elemen demokrasi
kontrol atas kegiatan Presiden. Ada, kebetulan, berbicara tentang menyiapkan sebuah badan mirip dengan syura di Tajikistan pada 1991-92. Bisa diperdebatkan bahwa dewan itu Jenis bisa jadi faktor yang mendorong stabillity dalam peristiwa yang menyebabkan perang sipil pada tahun 1992



Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "tugas bahasa inggris"

Posting Komentar

beginilah islam dalam memandang hukum karma

bagaimana sudut pandang mengenai hukum Karma dalam kacamata islam Di indonesia ini memang Kita itu sama –sama mengenal istilah hukum karma. ...